lördag 11 oktober 2014

Det kanske loser sig...

Hittade en gammal bild. Har ar tjejerna 4 manader.

Igar var jag pa skolkontoret for att lamna in intyg pa vilka dagar och tider dom har terapi, man maste namligen be om tillstand for att hamta och lamna barnen pa andra tider an dom vanliga.
Nar jag anda var dar passade jag pa att fraga hur det gar med assistansen.
Det ar regionen som tillsatter assistenter, och skolan hade fatt till svar att det inte finns fler att tillga, sa dom fick tillstand att anstalla andra personer, aven om dom inte har den exakt ratta utbildningen. Damen som ar ansvarig satt och ringde runt till folk just nar jag var dar... Om hon far tag pa nagon sa kan det handa att problemet ar lost redan pa mandag.
Det ar ju egentligen ratt illa att man inte har tillrackligt med folk med ratt utbildning, men det ar i alla fall battre att det finns assistenter till alla barnen aven om dom har lagre utbildning an att det inte finns nagon alls.
Beroende pa hur personen ar sa ar det ju faktiskt inte alltid som innehallet pa hans eller hennes CV ar det viktigaste, det viktigaste ar ju att personen har bra hand med barnen och tar det ansvar som det innebar.

Idag ar det full rulle. Pa formiddagen kommer en kompis och halsar pa med sin sota lilla dotter som ar ungefar ett halvar yngre an Clara och Matilde. Pa eftermiddagen ska jag vara med pa ett mote som eventuellt kan leda till lite roliga saker och ikvall ska vi pa middag hos den andra tvillingfamiljen.
Dar emellan nagonstans ar det bra om vi hinner aka och handla lite mat ocksa ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar