onsdag 30 juli 2014

Regn?


Idag vaknar vi upp till en alldeles mörkgrå himmel. Väderprognoserna säger att det blir regn. Vi hoppas, för det var verkligen länge sedan och det skulle verkligen behövas.
Bara det inte blir alltför kraftigt, för jorden är snustorr...

Häromkvällen var vi på middag hos den andra tvillingfamiljen tillsammans med en annan familj vi känner. 6 vuxna och 6 barn... Livat, minst sagt... Just nu är det dock inte särskilt trevligt att gå bort på middag. Vi hinner liksom inte prata med någon och inte kan man sitta ner och äta i lugn och ro heller...  Men det blir väl bättre med tiden antar jag. Dom andra barnen, som är större, klarar sig ju själva.

Jag har bestämt mig för att barnen ska göra minst en organiserad aktivitet om dagen, antingen motorik-övningar eller logikövningar. Har hittat MASSOR av bra material på nätet som man kan skriva ut. Det finns material för alla åldrar från riktigt små upp till högstadiet. En hel del hittar jag på pinterest, och där hittade jag en sida som heter Teachers Notebook  som har HUR mycket material som helst för alla åldrar. En hel del är gratis, och en del får man betala lite för för att kunna ladda ner, men det rör sig oftast om 2-3 dollar.

Jag har skrivit ut några så kallade "flashcards" som jag ska låta plasta in. Ett set med djur och ett set med alla färger.


4 kommentarer:

  1. Jag har skickat ner regnet till er så jag hoppas ni får det i dag :)
    Själv önskar jag sol några veckor till .
    Smart att kunna hitta en massa material på nätet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här hemma vaknade vi till regn imorse, nästa ljuvligt efter denna värme som varit. Men nu strålar solen igen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här regnar det, så skönt! Behövs, och det var mysigt att vakna till smattret på plåttaket i uterummet i morse. Barnen springer ute med vänner i stövlar och med paraply, även de gillar att det kom regn! Önskar er en fin dag, många kramar!

    SvaraRadera
  4. Åh,vilken underbar bild ♡ ...
    /Kramen

    SvaraRadera