torsdag 2 januari 2014

Lite ledsna

Idag när jag satt i väntrummet när tjejerna "gympade" blev jag inkallad till chefen. Det var tråkiga nyheter han kom med. Matildes fysioterapeut slutar hastigt och lustigt. Matilde (och alla andra barnen som gick hos F såklart) kommer att få en annan terapeut.
Så himla tråkigt. F har arbetat med Matilde i nästan 2 år, ända sedan tjejerna började på terapin när dom var 6-7 månader gamla och det funkar så himla bra mellan dom. F har verkligen varit toppen och vetat hur hon ska ta Matilde. Dom har haft värsta maktkrigen om vem som bestämmer i terapirummet, men nu funkar allting perfekt. När jag var inne och "hälsade" på innan jul var F så positiv och stolt över Matilde.

Nåja, vi ska inte måla fan på väggen, det kanske blir lika bra med den nya personen, men jag har ju mina tvivel. Matilde är enormt viljestark och mycket bestämd. Det behövs verkligen en fast hand för att få henne att göra dom övningar hon behöver göra... Jag hoppas att den som arbetade med Matilde idag inte är den som ska arbeta med henne permanent idag, för jag hörde vad som pågick där jag satt i väntrummet.
Matilde som kastar saker på golvet och terapeuten som med mjuk och snäll stämma säger: Nej, Nej, så gör man inte... Hahaha, om hon är så mjuk och mjäkig kommer hon att få det tufft med min lilla tjej, det är då ett som är säkert.

2 kommentarer:

  1. Så trist, men jag håller tummarna att den nya ska vara minst lika bra och klicka med henne så träningen fortsätter i positiv anda! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att behöva byta när man fått ett så bra samarbete och litar så på någon . Men jag hoppas att det går lika bra med den nya och kanske har *n lite nya ideer och tankar som är positiva .
    Kram

    SvaraRadera