lördag 3 augusti 2013

Enkel bläckfisk

Häromkvällen gjorde jag en enkel bläckfisk till tjejerna av ett par gamla strumpbyxor.
Jag klippte av det ena benet som blir själva bläckfisken.

Resten av strumpbyxan klippte jag i små bitar som jag sen fyllde strumpan med och formade en boll. Sen knöt jag ihop med en bit snöre under bollen och klippte delen nedanför bollen i remsor, som bläckfiskarmar.

Har man lite större barn kan man göra den lite roligare genom att sätta fast ögon och mun, men eftersom framför allt Clara stoppar allt i munnen fortfarande tyckte jag det var bäst att inte göra det.



6 kommentarer:

  1. Hihi Så sött & smart :)
    Ha en skön Söndag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Kul, smart och enkelt pyssel som roar, du är så fiffig!

    SvaraRadera
  3. Svar - Då är vi lika, jag älskar hösten å bubblar av idéer då, vill gärna sy nya gardiner, måla om möbler, möbelera, sylta, safta jaga osv. Så jag njuter de kommande månaderna :-D KRAM

    SvaraRadera
  4. Smart att återanvända kläderna. Du är så pysslig och idérik.

    SvaraRadera
  5. Men vilken söt!! En sån måste jag fixa åt ungarna här hemma :)

    SvaraRadera