måndag 29 juli 2013

En blivande bokmal?


Igår när vi var hemma hos farmor och farfar på söndagsmiddag föll det sig så att barnen åt sin middag före oss (annars brukar vi försöka tajma in så att dom äter tillsammans med oss). När tjejerna hade ätit klart var det dags för oss att äta och Loppan sattes ner i lekhagen som står hos farmor och Skorpan fick sitta kvar i matstolen. Jag tog fram en bok till henne som jag tänkte att jag nog får plocka upp från golvet ungefär 700 gånger under middagen.  
Där misstog jag mig rejält. Under hela middagen satt hon och bläddrade fram och tillbaka och efter en stund började hon peka på figurerna och "prata", som om hon hittade på en egen historia i huvudet medans hon tittade på bilderna. Hon var så himla söt och såg så koncentrerad ut! Tyvärr hade jag varken mobilen eller kameran med mig, hade varit roligt att filma en snutt :)
Det var första gången hon satt så länge och verkligen tittade i en bok, annars brukar hon bläddra lite hit och dit och sen börja äta på den :)


4 kommentarer:

  1. JA visst är det roligt att se när de "fasnar" i en bok på riktigt första gången! :-D KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Vem vet... Det ska börjas i tid i alla fall :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att hon var intresserad och började prata om bilderna. Kanske är det en blivande bokmal, bara framtiden kan utvisa det ;-)

    SvaraRadera
  4. Svar - Så skoj, vet du, när jag var barn fick ajg inte lördagsgodis av min morfar utan just prisnkorv då jag var å är galen i det :-D Valde hellre korv än karameller om jag fick välja :-D KRAM

    SvaraRadera